سایه سار زندگی
سایه سار زندگی

سایه سار زندگی

بودنی از جنس مهر ...


گذشت . یک ماه پر دردسر و شلوغ ! آمدند و رفتند و اینهمه خستگی و دلشوره تمام شد ! امروز من بودم و قراری شیرین :" ساعت 5:30 منتظرت هستیم در کافه گندم . رضایت شما در این فقره مهم نمی باشد بانو !"

و من و حدود همان ساعت و فریاد من : " سمیییراااااا....."  و سمیرا استاد شگفت زده کردن است . و سمیرا مهربانی محض است ... و سمیرا همه لطف است و ...

نمی دانم چند قرن می گذشت از ندیدن سمیرایم ، اما بهترین هدیه تولد امروزم ، دیدن او بود و شوق آن سمیرای دیگر از شادی من ... و حضور من در آن جمع کوچک و دوست داشتنی که کاش همیشه جمع باشد ...



سه روز پیش بسته ای به دستم رسید پر از عطر باران و دیروز هدیه ای لبریز احساس پرواز درناها در آسمان ستاره باران دوستی­ها ... آنقدر شرمنده این دو عزیز همیشه دلم هستم که ندانم چه باید گفت، اما کاش میشد لبخند و بغض توامان را به تفسیر نشست و تازه نگه داشت زخم دلی که ....

دلتنگم ... این بغض چیست که میهمان لحظه های امشب من است ؟

مهربانان آسمانی ام ، به خاطر بودنتان ممنونم از " شما " و از " او ". همیشه برقرار باشید.


این بغض کادوی روز تولدت

به بهشت که رسیدی

فراموش نکنی 

دوستت دارم !(ژاله حیدری)


++

از عمه طهورا و دانیال عزیز، امپراطور همیشه بهاران، سمیراهای دلم ، سعیده نازدانه ام و فریناز عزیزم و همینطور از گل مریم و طرح زیبای دستنوشته هایش و تمامی دوستان عزیزی که در این طرح شرکت کردند سپاسگزارم . قدردان بودنتان هستم مهربانان .

و این هم شعر تقدیمی از یک دوست بزرگوار:

از سر کوچه آفتاب آمد

خنده بر لب و با شتاب آمد

رفته بود آفتاب گل بخرد

زود برگشت و با گلاب آمد

گفت: جشن تولد سهباست

رفت و با شیشه ی شراب آمد !

نظرات 35 + ارسال نظر
سعیده پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ب.ظ

سلام...
خوبید نرگس جان؟

عقربه های ساعت دارن لحظه به لحظه به ساعت 12 نزدیک و نزدیک تر میشن ...

تیک تیک تیک

و بعدش تولدتون رسما مبارک

سلام نازدانه ام . ممنونم عزیز دل . همیشه با ساعت صفر عاشقی نسبت داری تو , مگر نه ؟

فامیل نزدیک پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:48 ب.ظ

الان من دقیقا "شما" هستم یا "او"؟

شما شما هستید فامیل نزدیک عزیزم . او فقط یکی ست اما شما ... راستی شما هم که یگانه اید , پس یعنی شما هم " او " یید ؟

فریناز جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام
تولدتون مبارک نرگس جون
چقدر این تولد ها و این هدیه ها میچسبه
ایشالله زندگیتون پر از دوستای خوب خوب خوبی که این بغضو آروم آروم ببرن
بازم تبریک میگم بانو


فک کنم اول میشم الان تو روز تولدتونا

سلام فرینازم . ممنون از اولین تبریک در روز تولدم .
دوستان خوبم آنقدر ماهند که بغض را به من هدیه می دهند با مهربانی بی حدشان .
شکرگزار خداوندم به خاطر حضور همه شما. باز هم ممنونم بابت کادوی زیبایت نازنینم .

ری حان جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ق.ظ

بوی صبح می‌دهی،
و گنجشک‌ها
در خنده‌هایت پرواز می‌کنند.
حسودی‌ام می‌شود
به خیابان‌ها و درخت‌هایی،
که هر صبح
بدرقه‌ات می‌کنند...

حسودی‌ام می‌شود
به شعرها و ترانه‌هایی که می‌خوانی
- خوشا به حال کلماتی،
که در ذهن تو زیست می‌کنند!
دلم می‌خواهد
یک‌بار دیگر
شعر را
خیابان را
تمام شهر را،
با کودک مهربان دست‌هایت
از اول،
قدم بزنم...

لبخند نصیبتون بانو

تولدتون نیکو

چقدر زیباست این شعر ریحانه ام . باز هم نزار قبانی ؟
ممنونم .

ری حان جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ق.ظ

بگذار صدایت بزنم، با تمام حرف‌های ندا
که اگر به‌نام آوازات ندادم، از لبانم زاده شوی
بگذار دولت عشق را بنیان گذارم
که شهبانویش تو باشی
و من بزرگ عاشقانش
بگذار انقلابی به راه اندازم
و چشمانت را بر مردم مسلط کنم
بگذار… با عشق چهره‌ی تمدن را دگرگون سازم
تمدن تویی، تو میراثی هستی که شکل گرفته
از پس هزاران سال، در دل زمین
...

از: نزار قبانی

با عشق چهره ی تمدن را دگرگون سازم ...

سلام گل ریحانم . ممنونم از این انتخابهای نابت عزیز دلم .

تنفس جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام سهبای عزیز
گرمای حضور دوست ،جان بخش است و همیشه دلت گرم باشد به این حضور . عمرت طولانی ، عزتت مستدام و سایه ات پر برکت مهربان .
زندگیت همواره بر مدار مهربانیهای دوستان و او باد .
خداوند پدر بزرگوارتان را هم با عزت و سربلندی برایتان نگهدارد که قرین است تولدش با شما.
برقرار باشی و سلامت

سلام عزیزترینم . ممنونم از دعاهای ناب و از دقت نظرتان . فدای مهربانی و حضور قشنگتان .
خوشحالم که هستید .

جوجه اردک زشت جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ب.ظ

بعضی ها فقط بعضی ها هستند اما هستند کسانی که خاصند مثل هوای تازدم چای لاهیجان یا نان و پنیر و ریحان حیاط امامزاده شاید هم بشود حس یک کتاب شعر ناب مثل نزار قبانی و حافظ را به آن نسبت داد
آبجی ناب روزگار
بودنتان یعنی آدم همیشه یه جای دنج دارد برای شعر خواندن و مست شدن از عطر لاهیجان و غرق در طعم ناب عصرانه های مهربانی

این روز بهانه است برای پاس داشت خدا که سهم مارا کنار گذاشت از اصل ناب طبیعت که بدانیم راه بازگشت به اصل وبهشت از مهربانی آغاز می شود

روزتان پراز مهربانی
تولدتان فرخنده باد

سلام معنای ناب برادری ......

سمیرا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ http://nahavand.persianblog.ir

خدایا ازت ممنونم به خاطر آفرینش نرگس....ممنونم...عزیزم خوبی ها همه در آینه وجود تو معنا پیدا میکنند...تولدت هزار باره مبارک

و من هم شکرگزار خداوندم به خاطر تو سمیرایم . ممنونم که هستی عزیز دل. و ممنون بابت همه زحمتهای این دو روزه .

طهورا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ

دست مهربانی و مهر را که بگیری تو را تا انتهای کوچه دل می برند ...
آنجا که آرزویش لبخند توست .
تولدت مبارک

سلام مهربان همیشه ...
و باز هم ممنون.

تنفس جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ب.ظ

تولدت هزاران بار مبارک باد به خوشی و سلامتی نارنین
سلام

آغاز ولایت منجی و مولایمان (عج) هم مبارک

سلام . امشب عجب عطر نرگسی پیچیده در سرای من و ما ...
آغازش بر من و ما مبارک .
ممنونم عزیزترینم .

زهرا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام آبجی خانوم
تولدتون مبارک
http://s5.picofile.com/file/8107919742/flower.jpg
http://s5.picofile.com/file/8107920150/gift.jpg
عیدتون هم مبارک
این هم شیرینی
http://s5.picofile.com/file/8107920068/cooki.jpg
ببخشید با عجله اومدم
دوباره میام

سلام عزیزم . ممنونم آبجی زهرای گلم .

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:32 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

شب قدر است...
قدر دل من
قدر دل تو
قدر دل ما
امشب که بر سجاده نشستم
همۀ باغ ها و ستاره ها را
در سبدی گرد می آورم و به دست دلت می سپارم
تا شعرهایت شب تقدیرم را
پُر از عشق و ماه رقم بزنند
تولدت هزاران هزار بار مبارک بانوی سایه سار مهربانیِ خدا

سلام گل مریم نازنین . ممنونم عزیز مهربان از لطفت و از هدیه بسیار زیبایت . شگفت زده ام کردی عزیز . باز هم ممنون .

سعیده جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ http://s73.blogsky.com

ساعت صفر عاشقی؟؟

باز هم تولدتون مبارک


(از زمانی که یادم میاد این بلاگ اسکای با کامنت گذاشتن من تو وبلاگ شما مشکل داشت،به امید اینکه اینبار درج شود)

واقعا ؟! میخوای برم سروقت بلاگ اسکای دعواش کنم عزیز دل ؟
ممنونم . بابت دستخط بسیار زیبایت هم سپاس عزیز.

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

سعیده تو همونی نیستی که با چشمای خواب آلود گفتی مریم یه کم زودتر پستت رو بذار آخه خوابم میاد؟؟؟

جدی ؟ ولی تا جایی که من یادم میاد نازدونه همیشه شب زنده داره ها مریمی !

زهرا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ب.ظ

یاد پارسال بخیر
حافظیه و شما...

چقدر دلم برات تنگ شده زهراجانم ...

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

به جون خودم اگه دروغ بگم نرگسی
حالا بماند چقدر بازیگوشی کردو شیطنت
اصن سعیده از امروز صبح خونۀ ما بود همین حالا رفت خونه شون

خب این ثابت میکنه که این دختر دردونه تا دیروقت بیداره همیشه ! مگه نه مریمی ؟

طهورا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 ب.ظ

نرگس جان عجب عطری داری ها؟

کی ؟ من ؟ کو عمه ؟

سعیده جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 ب.ظ

خواهش می کنم بانو

مونده تا به قابلیت های من پی ببری مریم خانوم
من دیشب فک کنم سه خوابیدم صبمم هفت آنلاین بودم
اون موقع خوابم میومد ولی پرید متاسفانه

لازمه بگم شما امروز ساعت چند بیدار شدی؟

حالا اینورا کل کل نکنید با هم , خوبیت نداره نازدونه قشنگم .

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

شاید الان بره بخوابه... بعد از 12 به بعد بیدار شه
یه بار ساعت 2 نصف شب برای من پیام داد... بعدش گفت خبر نداشتم نصف شبه
زابرا کرد منو

میاد بهش این کارها ! اما الان بخوابه نصف شب بیدار شه ؟ بعید میدونم ها مریمی !

سعیده جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ

من گفتم؟؟؟؟
شکر خدا تمام مدارک موجوده

هان ؟ الان چی بود؟ قضیه چیه ؟

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

عاقا من ساعت 5 صبح بیدار بودم به جان خودم راست میگم
مدیونین اگه فکر کنین سعیده ساعت یازده بهم زنگ زده بود من توی خواب ناناز تشریف داشتم

ای بابا !

مریم جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:45 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

بابا خیرسرمون تولده... حالا آهنگ ماهنگ نداریم بی خیال
یه کیکی... آبمیوه ایی... ترجیحاً آب آناناس
چایی... آبم نبود؟؟؟
نیست؟
سعیده رفتی بخوابی؟؟؟

یعنی من خوابیدم شماها چیکار کردین بعدش ؟

جوجه اردک زشت جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ب.ظ

خب...شب است وقت آتیش بازی....تی ان تی کی داره
آخه باید شهر رو بترکونیم ...
چقدر گریه و رخوت وقت وقت شادیست....

ای جانم ! کاشکی من بیشتر می موندم اون شب ! حیف !

نازنین جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ب.ظ

تولدتون مبارک سهباخانوم

تولدتون رو که با یکی از عزیزانم همزمانِ هرسال یادم میمونه
امیدوارم در کنار خانواده و عزیزانتون عمرتون مستدام و باعزت باشه

سلام نازنین دریایی ام . ممنونم عزیز. تولد عزیزتان هم مبارک .

جوجه اردک زشت شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ق.ظ

ای بابا با این همه تی ان تی چیکار کنم؟

دیر اومدم

برم دنبال گنج یا برم بلال بپزم

تی ان تی ها رو چیکار کردین داداش ؟ با اونا بلال پختین یعنی ؟

سپیدار شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ق.ظ

جناب امپراتور سلام. خواستم پیشنهادی بکنم...اگه تی ان هاتون زیاده و باد کرده
میتونین تشریف ببرین شهرک سینمایی !! اونجا همه جوره ازش استفاده میکنن فقط خودتون کمی عقبتر وایسین !

سپیدار شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ق.ظ

سلام
تولدت مبارک باشه دوست عزیز

سلام و ممنون .

سپیدار شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ق.ظ

شرمنده دیگه
فقط شکلک گل آوردیم و همین...
راستی
اون خورشید که رفت و شیشه شراب آورد
شیشه رو کجا گذاشته ؟

حضور شما خود هدیه ای ارزنده ست . ممنون .
شیشه ؟ کدوم شیشه ؟؟؟

دانیال شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ق.ظ http://danyal.ir

خدا را شکر
تو را به چشم خود دوباره دیده ام ...

ایشالله من صدساله بشم و شما را باز هم سالم و دل زنده ببینم !

ایشاله صدو بیست ساله بشی داداشی گلم . ممنونم .

افروز شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ق.ظ

خواهرجان تولدتون مجددا مبارک

مرسی خواهر اقیانوس نسبم .

منیژه شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ب.ظ

تولدت مبارک بانوی خوبی و مهربانی...عطر بودنت همیشه ماندگار. و خداوند را هزاران بار سپاس برای این هدیه بی تکرار و بی نظیرش...

سلام ماه بانوی عزیزم . ممنون از اینهمه لطفت . شرمنده ام میکنی عزیز.

سعیده شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://s73.blogsky.com

ماهان به جمع دی ماهی ها پیوست..اونم از نوع 21دی
تیتر امروزه اخبار خاندان ما


سلام نرگس جان
شبتون بخیر و شادی
خوبین؟

سلام نازدونه قشنگم . شبت خوش . تولد ماهان عزیز مبارک باشه . ایشاله خوش قدم باشه واسه خونواده .

سمیرا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ http://sepidedoosti.blogfa.com

چقدرکوتاه بود لحظه های باهم بودنمون به سرعت پلک به هم زدنی گذشت ....سعی می کنم بیشتربیام پیشتون .دلم خیلی خیلی تنگ شده

راستی عکس اون سه تا بانو خیلی قشنگه !

سلام عزیز دل . راستی که خیلی زود می گذرد لحظه های خوب بودن در کنار دوست . امیدوارم همیشه پیروز و تندرست باشی نازنینم .
کاش بیشتر بیایی ... ممنون .

جوجه اردک زشت سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام آرام آبی

دل وقلمتان چکاوک

سلام ستاره سهیل . ممنونم مهربان .

جوجه اردک زشت سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ

اگه نیام از باغ آرامش چغاله بدزدم شبم شب نمیشه....
هرشب هستیم زیر درخت چلچراغ ماه

یعنی یواشکی میاین اینورا ؟ پس از این به بعد شبها چراغانی می کنم این سرا را !
درخت چلچراغ ماه ؟ چه خوشگل !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد