سایه سار زندگی
سایه سار زندگی

سایه سار زندگی

آذرخش دوستی


فصلها اگر چه همگی زیبایند، اما بهار و پاییز را بیشتر دوست دارم بیشتر از هرچه به خاطر اعتدالشان ، به خاطر هوای معتدل و ابری و بارش بارانشان ... و در این میانه گرچه اردیبهشت غوغا می کند در میان ماههای سال، اما پاییز ، رنگ دیگری دارد که هر فصلش خود معجزه ایست از آفرینش . مهر و آنهمه شور و شوق که هنوز هم کودکی ام را زنده نگه می دارد در من کهنسال این روزها و آنهمه تغییر ناگهانش از تابستان گرم و رخوت زده ! و آبان و برگریزان زیبایش و آذر و دنیای رنگهایی که از جعبه آبرنگ خالق زیبایی رها می شوند انگار و سر می خورند بر سر و روی شهر و دشت و کوه ، آنقدر که تو را به کرنش وادارند در برابر خالق ، تا شیفته و حیران تکرار کنی اینرا که " فتبارک الله احسن الخالقین ..."

از پاییز و زمستان خاطره هزاران طلوع و غروب بدیع هم در ذهنم مانده به یادگار که هر بار من شیدا را مجنون تر و سر به هواتر می کند و هر بار با هر طلوع شکر می گویم و با هر غروب به استقبال ماه دلنشان و ستاره های چشمک زن می روم تا باز به یادم بیاورند آفریدگار هر آنچه زیبایی را و باز زبان بگشایم به شکر که چشمم را به روی زیبایی ها می گشاید ...

و آذر که از نیمه گذر می کند انگار پادشاه فصلها نگران از اینکه نکند همه شکوهش را به تجلی ننشانده باشد، هر روز نشانه ای دیگر از مهر و شکوه خلقت پروردگار بر ما می نمایاند تا یادمان نرود فصلی که با مهر شروع می شود باید که با مهر هم جایش را به دی ماه سپید پوش بدهد و همچون ستاره ای آذرین بدرخشد در میان ماههای سال.

و اینگونه است که عمه طهورا نشان پاکی و شیدایی می شود و افروز شعله می افروزد در دشت دوستیهایمان و سمیرا, جلوه گر دلدادگی می شود و منیژه این آذردخت دوست داشتنی، مهر را نمایان می شود در آخرین روزهای پاییزی .

و من قدردان این بودنهای گرانقدر، شکر گذار می شوم حضور او را در وجود تک تک این عزیزانم و آرزو می کنم لبخند را در تک تک دقایقشان، تا که همانقدر که یادشان و حضورشان لبخند و شادی را در دلم به ارمغان می آورد، دعا کنم پروردگارم , مهر را و شوق را و امید را و هر آنچه خوبی را به آنها ببخشد که لیاقت این عزیزانم بهترینهاست.

افروزم, دختر آبی اقیانوس نسب  ، تولدت مبارک.

سمیرای من، عزیزترین و برترین دوست همیشه من، شادی نگاهت، لبخند دلت، خواسته همه لحظه های من است و می دانم که مهربان همیشه هستی، هرگز ترا رها نمی کند حتی به قدر لحظه ای ! عزیز همیشه دلم، میلادت خجسته.

و منیژه عزیزم, آذردخت دوست داشتنی و مهربانم ، عشق و شوق میهمان دلت, صدایت , نگاهت , تو که همراه همیشه غمها و شادیهای دوستیهایی . زادروزت سرشار خوبی ها نازنین همیشه .

شادم به داشتنتان و شادی را به تکرار می خواهم برایتان از آفریدگار هر آنچه عشق و مهربانی .


پی نوشت:

اینترنت خانه قطع است و اداره هم عجیب درگیرم . این چند خط را هم به هزار مکافات نوشتم تا کمی دلم آرام گیرد ! نبودنم را ببخشایید.

نظرات 10 + ارسال نظر
افروز یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:27 ب.ظ

بهترین دوستی که ادم میتونه داشته باشه یه همراه کسی که میتونی ساعتها براش حرف بزنی و دلت به گرمی نگاهش گرم باشه همه اینها یعنی تو ممنون خواهر ممنون رفیق

نگاهت را در آن رازگونه ترین دقایق کافه راز هرگز فراموش نمی کنم آذردخت اقیانوس نسب ! می دانستی تو هم مثل من جمیع اضدادی عزیز دل ؟
آذر و اقیانوس ؟ آب و آتش ؟

طهورا یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام ،دوباره مهربانی را ورق زده ای...

متولدین آذر ،افروز بانو و سمیرا بانو و منیژه بانو میلادتون پر برکت ...

شما که باشید , مهربانی همدم دقایقم هست . چگونه فراموشش کنم مهربان عمه ؟

سپیدار یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 ب.ظ

من هم تولد عمه طهورا و سمیرابانو رو تبریک می گم
البته با تاخیر

سلام . ممنون از تبریکتان .

سمیرا دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:25 ق.ظ

دل آدم هر چقدر هم آشفته و خسته باشد آرام می گیرد به دیدن همه مهربانی کسی که وجودش دریاست و دلش اقیانوس....بازهم شرمساری برایم ماند از این همه محبت و آن همه زحمت و منی که لایق این همه لطف نبوده و نیستم....این شمعدون و گلدون آبی و اون پروانه روش بدجوری آرومم میکنه خواهر....دستت درد نکنه....تولد افروز و منیج هم مبارک باشه

خوب می دانی که آرامشت , آرامش من هم هست . هزار شمعدان و گلدان و پروانه آبی فدای یک لحظه آرامشت نازنینم .
باز هم تولدت مبارک.

مریم دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

سلام
تولد همۀ آذری های عزیز مبارک

ممنون گل مریم .

تنفس دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:49 ب.ظ

سلام نرگس جون
خوبی عزیزم ؟ خسته زندگی نباشی و خدا قوت .
خدا دوستانتان را برای شما و شما را برای دوستانتان نگه دارد .
عمرشون با برکت و طولانی باد.

سلام عزیزترینم . چقدر حضورتان و دعاهای نابتان آرامم می کند مهربان . ممنون که هستید .

جوجه اردک زشت دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام مهربان آبی

آذر برایمان رنگ بهتری دارد وقتی اسم آذر که می آید نام دوستان تداعی می شود وچه خوب است که فصل ها رنگ دوست هستند

تبریک
سلامتی جام شرابشان

سلام برادرم . آذرماه رنگین کمان زیبایی ست وقتی چشمی داشته باشیم باز به سمت زیبایی های جاری در طبیعت خداوندگار زیبایی... و اوج این زیبایی ها , عزیزانی هستند که هدیه این روزهایند...
سلامتی جام شرابشان .( چه تقلید دلنشینی !)

سپیده سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ

تولد دختران پاییز مهر گستر مبارک باشه ......به افروز عزیز وسمیرای نازنین خب من دلم تنگ شد

مثل ما که دلتنگت هستیم عزیز دل ...

دانیال چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:55 ق.ظ

تاوان سیب را باید حضرت آدم بدهد نه شرکت مخابرات عزیزترینم !

الان با من بودی یا خانوم تنفس ؟

منیژه شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

واااااای نرگس دوباره صورتم خیس از باران مهربانی ست عزیزجانم...
مرسی از این همه لطف و محبتت ماه بانوی من...برایم فقط شرمساری ماند و بس.
تولد سمیرای مهربانم، افروز عزیزم...و عمه ی خوبی ها...مبارک...پیوسته شاد باشید و خرسند.

سلام عزیز دل . خوش امدی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد