سایه سار زندگی
سایه سار زندگی

سایه سار زندگی

تقدیر لحظه ها

آخرین لحظات سال ٩٣، تکاپوهای آخرین این اسب خسته می رود که به مقصد برساند بار تمام کاشته ها و برداشته های این سال را. آخرین ساعات این سال غریب و من....
گلهای خانه را سر و سامان بخشیدم. گلدانهای قدیمی جای خود را به گلدانهای رنگی داد و حالا گلخانه ام رنگارنگ شده و زیبا!  وسایل سفره هفت سینم از گوشه تاقچه رها شد و آرام در سر جای خود قرار گرفت در کنار سبزه و سنبل و ماهی! این روزهای آخر سال و سفر و دل کندن و مهیا شدن برای شروعی دیگر... خانه ام را از هر آنچه گرد و غبارو آلودگی  تکاندم و خانه ی دلم... 
این سال شلوغ و درهم، این سال پر از شگفتی و حادثه، خوب و تلخ... این سال گیج و گنگ و آشوب... 
در اولین گام نگاهم را نو می کنم و آشوب را از دلم بیرون می اندازم... 
این سال پر از خستگی، نگاههای تلخ، حسد، کینه ، قضاوتهای نامنصفانه...  در تکان بعدی همه را از دلم پاک می کنم که باور دارم نگرش دیگران به من ارتباطی ندارد و راه من، راهیست مختص خودم... حالا طوری از کنار نگاههای دیگران می گذرم که پیراهن دلم آلوده به آنها نشود... که دوست ندارم کینه رنج لحظه هایم شود! که دلم نمیخواهد حسد خوره جانم شود، که حیف است دلم با این تیرگیها آزرده شود...
خستگی این سال اما... بغض و بارانش ...
دل که خسته باشد تنها درمانش آغوش گرم توست... دل که بغض داشته باشد مرهمش نگاه پر مهر توست... دل که بارانی باشد... من اما دل بارانی را که نشانگر حضور توست دوست دارم ... بارانی که در پی آفتاب نگاهت رنگین کمانی زیبا به دلم هدیه می دهد از مهر و عشق ... 
این سال، سال پر از خاطره و احساس و تجربه، پر از تکانه های روح و دل، سال سرنوشت، سال تغییر... و من هر آنچه خاطره را در صندوقچه دلم نگاه خواهم داشت! نامها، یادها، دوست داشتنها، اما خود را رها خواهم کرد از هر آنچه تعلق و دلبستگی ... که سال جدید سال نوآوری خواهد بود و من باید دلم را آرامش بخشم و منِ من را به خود باز خواهم بخشید و زندگی ام با این تجربه جدید قدری نو خواهد یافت... قدری که زنده بودنم بر من می بخشد و من باید از پی تحویل سالی نو، زایش و تحولی نو به دلم هدیه کنم!
آفریدگار لحظه ها، تقدیرم را به زیبایی رقم بزن چونان همیشه زندگی ام... 
من نام کسی نخوانده ام الا تو
با هیچ کسی نمانده ام الا تو
عید آمد و من خانه تکانی کردم
از دل همه را تکانده ام الا تو
نظرات 6 + ارسال نظر
طهورا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:55 ب.ظ

...دلم می آید پای حرفهای دلت می نشیند ...
امید آنکه سال نو شاهد بهترین تقدیرتان باشم .

چه شعری ...الا تو

آرشید یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:41 ب.ظ

سلام
امیدوارم خانه ی شما همچون سرای قلبتان همیشه رنگارنگ باشد و زیبا ...
سال نو امتداد نیکبختی و سلامت

سعیده یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:03 ب.ظ http://s73.blogsky.com

سال نوتون مبارک نرگس جان
امید که بهترین باشه

سلام

مریم چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:20 ب.ظ

از دل همه را تکانده ام الا تو...
سلام نرگس عزیز
سالت پُر از لحظه های قشنگ... تقدیرت رنگانگ... دلت همیشه خوش

سمیرا شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:07 ق.ظ

سال عجیب و غریبی رو گذروندیم ..امیدوارم همه بدیها دفن شده باشن در پیشواز بهار و سال خوبی برامون شروع شده باشه در کنار تو..عزیز دل

سپیدار دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:18 ب.ظ

از دل همه را تکانده ام
الا
تو
...

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد